Zomer, melken en bergen.

Hallo!

Deze maand (juni) zijn we eindelijk begonnen met melken, oftewel farms bezoeken tijdens het melken om melkmonsters te nemen, oftewelons veldwerk voor het research network ( the Canadian Bovine Mastitis Research Network). Heb nog steeds een luilekkerleventje, maar nu in ieder geval wat regelmaat van 2 of 3 farmbezoeken per week. Verder is m'n verslag bijna af (niet dat het me heel veel werk heeft gekost, de prof blijft me verzekeren 'maak je niet druk, niemandzal het hierna nog lezen). Niet echt motiverend, maar wel relaxed. Dus spendeer ik m'n tijd zoals ik daar zin heb! Dat betekend de bergen in, hiken, paardrijden enz enz. Vorig weekend ben ik wezen kamperen in Waterton Lakes National Park, zo'n 250 km ten zuiden van hier. Suuuuper mooi! Heerlijk weer gehad en op zaterdag een amazing hike gedaan, naar Bertha lake,met panorama's over bergen en meren, watervallen en veel sneeuw! Vanwege het koude voorjaar ligt er nog veel sneeuw in de bergen, dus lekker hobbelen in je shorts in de sneeuw! Toen we boven aankwamen bleek het hele meer nog omringt door sneeuw en ijs, zelfs in het meer! Errug mooi! Morgen ga ik weer hiken bij famous Lake Louise, moet een van de mooiste plekken in de Rockies zijn, ben benieuwd! Verder is de zomer weer terug gekeerd, about time, kan eindelijk m'n truien en regenjassen thuis laten! Over een week is m'n stage officieel afgelopen en dan heb ik nog twee weekjes om dingen af te ronden voor Ruud komt (12 juli). Bovendien is het de week daarvoor 'Stampede', de grootste rodeo ter wereld die de hele stad op z'n kop zet. Als ik de mensen hier mag gelopen is het 1 groot feest, 10 dagen lang koninginnendag ofzo...Party, met veel bier en cowboys en grils!

Laat me weten hoe het in Nederland gaat met jullie!

Veel liefs, Eva

Reacties

Reacties

Madelon

Hay Eef!
Leuk om weer van je te horen! Echt lekker dat je zoveel de tijd hebt om daar de omgeving in te gaan, echt super mooie foto's (errug jaloers). Wauw wat een plaatjes zeg!
Het grootste nieuws uit Nederland is natuurlijk dat we gister de kwartfinale hebben verloren...dus volgende week lekker geen voetbal ;-)
Geniet er van de komende weken. Die Stampede klinkt inderdaad erg gaaf!

Liefs, Madelon

Maria K.

Lieve Eva,
Prachtig hoor, die plaatjes van sneeuw, ijs, bergen en dieren. Kan me er van alles bij voorstellen. Hier waait het op dit moment behoorlijk langs de dijk, ik hoor het geluid ervan. Wij zijn inmiddels bijna 5 weken thuis na onze drie maandenreis en inmiddels weer aardig gewend aan het Hollandse ritme. Geniet aan alle kanten van je reis en de mogelijkheden die je nu hebt!!! Heel veel liefs, Maria en Jim

Lucie

Hey lieve Eef,
Ik had je gervaagd of het melken was voor je onderzoek of voor de melk, maar dat was voordat ik je verhaaltje had gelezen. Ik begrijp dat ik dus actual verldwerk is. Sjiek hoor!
Google heeft mij net geinformeerd over de Stampede, dat is volgens mij een interessante ervaring :-) Iets met cowboys, racen met lucky luke wagens en veren op je hoofd in de kroeg. Ik denk dat je je niet zal vervelen.
Liefs

viv

Ha eefje,

Wat heerlijk dat je stage periode zo relaxed is, echt top.
Hier alles weer rustig aan worden na de oranje manie van de afgelopen weken. Ned gisteren verloren met 3-1 van rusland. Was wel helemaal te gek in de stad. Ruud komt over 2 weken en dan blijft hij ook 2 weken, dus over 4 weken weer thuis? Veel plezier bij de stampede, klinkt wel spannend.

tot snel kus

Merel

Hé Eva,

Wat een leuk verhaal en super mooie foto's weer!
Relaxed ook dat je onderzoek zo easy verloopt (prima toch).
Zoals Viv al schreef... helaas ligt NL er uit in het EK.. dus geen voetbal-kijken meer voor mij, maar toch echt hard aan de studie voor KL helaas...

Jij heel erg veel plezier nog, have fun op de Stampede (ben benieuwd wat dat nou allemaal precies is) en natuurlijk heel erg veel plezier als Ruud komt!!!

Tot snel,

Liefs Merel

Philip

Hey Eef,

Ik zat me al af te vragen; wanneer komt er es een nieuw bericht van Eva, zou ze ons werkelijk vergeten zijn?
Mocht dat tijdelijk zo geweest zijn, dan vergeef ik 't je, godallemachtig wat is het daar mooi! En uit je foto's en stukjes blijkt dat je alle tijd hebt om daarvan te genieten. Ga daar vooral mee door!
Tja hoe gaat het hier? Alles klooit hier maar zo'n beetje door, je kent het wel. Ik heb inmiddels een (bij)baan in Amsterdam. Ja je leest het goed, ik ben aan het werk. En ik begin Amsterdam zolangzamerhand toch ook wel iets toffer dan Utrecht te vinden... Maar maak je niet druk, als je terugkomt woon ik hier nog wel! ;)
Heel veel plezier met Ruud binnenkort :P

En laat deze keer maar weer es wat sneller wat van je horen!

liefs Philip

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!