Naar de sneeuw!!

Afgelopen zaterdag was de best day sinds ik hier ben! Na veel gewik en geweeg besloot ik om gezellig met mezelf te gaan skieen! Kreeg niemand zo gek om met me mee te gaan, dus off I went op zaterdagochtend vroeg met stralend weer, op naar de Rockies! Calgary is niet bepaal een mooie stad, maar het feit dat je met een uurtje rijden in de bergen en met anderhalf uur in een skiegebiedbent, maakt een hoop goed. Alleen al de rit erheen, met 180 graden view over snowy Mountains...

Na een relaxed ritje met muziekje, ontbijtje (toch wel handig zo'n automaat) en uitzicht op de bergenstond ik om 9:00 uur op de latten, geen rijen, (nog) weinig mensen, mooie sneeuw ennice and sunny. En het beste was... ik kon nog steeds skieen! Was bang dat ik het verleerd zou zijn naar een paar stoffige jaren zonder skieen, maar dat viel reuze mee. Na wat opwarmen heb ik zowat alle pistes geprobeerd, groen, blauw, zwart, alleen die bugels... Meeste van het gebied door gezoefd en eind van de dag verbrand, met spierpijn en zeer voldaan weer naar huis gekacheld.

De rest van deze week wasdaarentegen behoorlijk saai, op kantoor data invoeren in de computer en dozen met melkmonsters uitzoeken... pfff Met mijn verslag wil het ook nog niet echt, het blijkt dat hetgene waar ik mijn onderzoeksvoorstel over geschreven (MRSA bacterie in melk) heb ergens volgend jaar afgrond wordt, dat er van de 2000 monsters die er in totaal geanalyseerd moeten worden er al maar liefst 200 gedaan zijn, bovendien zijn die allemaal negatief, heel spannend en relevant om over te schrijven dus... En oja, de prof. zit ergens in het buitenland tot god mag weten wanneer en hij is de enige met wie ik kan overleggen. Dat schiet dus allemaal lekker op.

Ondertussen zat ik me stierlijk te vervelen omdat ik niet verder kon met schrijven, er verder niets gebeurd op het moment in het project en elke avond amerikaanse televisie HEEL snel verveeld... Inmiddels gaat het weer beter, ben gister weer met de mensen van het paarden project meegeweest naar een stal in een van de mooiste streken rond Calgary. Ook besloten om hier naar een sportschool te gaan, stukken beter dan op de bank hangen 's avonds en gaan we vanavond met een paar studenten een karaoke avondin een bar, ben benieuwd... Een biertje gaat er in ieder geval wel in zolangzamerhand, heb nog geen enkele Canadese kroeg van binnen gezien!

Liefs, Eva

PS. Ik zet erbinnenkort ook nog wat foto's op.

Reacties

Reacties

Philip

Je kunt dus nog skieën? Mooi!
Gisteren hebben we namelijk besloten dat we volgend jaar toch echt op huiswintersport moeten!

Barbara T

Ha die eef,
Lekker met paardjes stoeien en skien, klinkt allemaal goed! Wanneer komt je begeleider weer terug, om je een beetje te helpen?
Veel plezier en wanneer gaan we skypen?!

Susanne

Oorwarmers zijn vet!!!
Dikke kus

Maaike

Gaaf die rendieren, rare beesten zijn het. Wel vervelend dat de prof er niet is. Het is lastig als je vast zit en niet verder kan zonder zijn hulp. Super relaxt dat je een dagje bent gaan skien! Ik zou ook zo weer gaan als het kon. Het begint hier nu wel een beetje lekker weer te worden, ook leuk.
Ik ben trouwens afgestudeerd, heel fijn! Ik ga vandaag alles regelen en dan kan ik op 6 juni mijn diploma gaan ophalen. Nu een baan zoeken!
Meis, geniet ervan en succes!

Liefs, Maaike

Martijn Splinter

Hoi Eva,

zet hem op!

Martijn

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!