Calgarian life

Hee!! Hoe is het met jullie allemaal? Het is weer een tijdje geleden, maar het leven was ff niet zo spannend hier... Inmiddels is er weer wat meer leven in de brouwerij en heb ik weer het een en ander te vertellen. Zo ben ik eindelijk op gang gekomen met het schrijven van m'n verslag, na opnieuw overleg met de prof. heb ik toch maar besloten bij m'n originele plan te blijven. Ondanks dat erso far nog geen MRSA-positieve monsters zijn gevonden en dat pas volgend jaar alle resultaten bekend zullen zijn. Onder de o.d.z. die in onderzoek heel populair blijkt te zijn nl. ‘geen resultaat is ook resultaat' gaan we maar vrolijk verder. Helaas wordt het niet zo'n spannend onderzoek als ik had gehoopt, meer een literatuur studie. Maar iig. heb ik het eerste deel nu geschreven en ingeleverd, dus het schiet wel op.

Verder moet ik zien dat ik mezelf vermaak, dus dat doen we dan ook! Afgelopen weekend een mooie wandeling gemaakt in de bergen, het weekend daarvoor mee geweest met twee andere studenten en de paarden-prof. naar een horse event om de vet school te vertegenwoordigen in een standje. Dat was behoorlijk saai, maar uit eten (eerste echte Alberta-steak gehad, daar zijn ze hier trots op!) en lekker biertjes drinken en stappen tussen de cowboyhoeden (en die zijn hier niet voor de sier, maar serieus!!) en two-steppers (soort stijldansen cowboy-stijl) was erg entertaining!

Deze week ben ik mee geweest met een dierenarts die in de feedlots (soort vetmesterij voor vleeskoeien) werkt. Hier mogen ze nog gewoon sectie doen op de dode dieren op het bedrijf om de doodsoorzaak of ziekte vast te stellen, dus hele middag koeien uit elkaar staan halen (om net als de vet binnen 5 minuten een hele koe aan mootjes te hakken moet ik toch nog even oefenen). 's Ochtends eerst twee paarden gecastreerd, dat gaat hier ook nog aardig wild west: flinke dosis verdoving zodat ze tegen de grond gaan, dan pootjes bij elkaar knopen en kijk, ze gaan nergens meer heen, zelfs niet als je ze beroofd van hun mannelijkheid. (wees gerust heren, de verdoving is ook pijnstillend).

Verder is er plenty tijd om lekker koffietjes te drinken bij Starbucks en boekjes te lezen. Ben ook naar de bios geweest van de week (Maid of honor, een echte chick flick, maar wel een leuke). Een All American ervaring, met een scherm groter dan ik ooit gezien heb (en dat maal 20 in één bioscoop), popcorn in emmers en cola in liters.

Ik dacht dat het hier inmiddels wel echt voorjaar was, lekker zonnig, in de zon gezeten, zomers bijna... gelukkig sneeuwt het nu weer...raar land! Nou ja, dan gaan we van het weekend maar weer skieen ipv. zonnebaden

Cool
Ik hoorde dat het bij jullie zo'n beetje zomer is, Lucky bastards! Hier ben ik net de eerste krokus gespot, dus wij moeten nog even wachten ben ik bang....

Groetjes!!!

Eva

Reacties

Reacties

e

Heee Eef,

relaxt dat het weer wat vlot, hier gaat het gewoon zijn gangetje, aanstaand weekend peerdepieten, wel super mooi weer hihi, 25 graden dus.....
en ik ben ondertussen alweer 4 weken met mij diffco bezig. Verder lekker naar de paardjes heb al op Ver gehangen dus gaat goed. Menke rijdt al rond op haar zwartjoekel.
Dus ook niet zoveel spannends haha.
Veel plezier in de sneeuw. hoop dat je dit keer iemand mee krijgt.
en typ ze
Liefs Eva

Sella

Hoi Eef! Ook leuk om vanuit Liverpool je verhalen te volgen. Je moet wel een goed aanpassingsvermogen hebben met het weer daar, zo te horen. Hier is het ook erg lekker weer, vandaag lekker ijsje eten. Maar mensen zijn hier erg pessimistisch over de daadwerkelijke zomer...
Eef, succes met je verslag, en veel plezier met Canada ontdekken! XXX

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!